torstai 4. kesäkuuta 2015

Zeropointit koeajossa!


Viime viikolla ostin vihdoin itselleni Zeropointin kompressiosäärystimet, joita olen havitellut jonkin aikaa mutta en ole raaskinut ostaa niitä. Nyt päätin ostaa nuo testiin, vaikka alkuun (hinnankin vuoksi) olin hiukan skeptinen näiden suhteen...


Marssin Intersportiin ja kysyin myyjältä saanko sovittaa paketista säärystimiä. Ostin L-kokoiset, koska minulla on jonkin verran tuota pohjetta olemassa... Napakat nämä kyllä ovat, mutta niin kuuluukin olla. Mietin myös värejä: musta tai valkoinen on liian tylsä, neonvärit liian kirkkaita. Päädyin oranssiin väriin vaikka räikyvä sekin on. Mutta ei aina jaksa pinkkiäkään. Ja keltaisten säärystimien sävy ei miellyttänyt minua. Nämä oranssit on kyllä hyvät ja minun värini. 


Alkuun testailin koiran kanssa metsälenkillä muutamat mäkispurtit. En osaa sanoa vaikuttiko jalat erilaisilta ilman tai näiden kanssa, mutta ei näistä haittaakaan ollut, juoksu kulki mäen ylös ja alas. Kompressiosäärystimienhän luvataan tuovan suoritukseen lisää tehoa ja mukavuutta. Minä nyt niin harvakseltaan juoksen/hölkkään, että vaikea arvioida.

Edellä mainitun lisäksi säärystimillä luvataan verenkierron tehostuvan, sekä hapen ja energian kulkemisen jaloille parantuvan. Säärystimet myös ennaltaehkäisevät rasitusvammoja.



Olen ehtinyt testailemaan säärystimiä myös puistojumpassa. Parhaiten mielestäni säärystimien vaikutus tuntuu pyöräillessä. Joskus harvakseltaan minulla alkaa raskaan ylämäen polkemisen jälkeen varpaita kihelmöimään (melkein kuin suonenveto lähestyisi), mutta eilisellä pyörälenkillä ylämäetkin sujui vaivatta ja pääsiinkin ne yllättävän ripeästi ylös, lähes kaikki istuallaan polkien mikä mun mielestäni tuntuu enemmän jaloissa (etenkin pohkeissa) kuin seisaaltaan mäen polkeminen.


Säärystimiä olen pidellyt palautumista ajatellen vielä liikunnan jälkeenkin venytellessä ja hetken muuten vaan. Mukavathan nuo ovat jalassa vaikka puristus onkin kova. Ainoaksi haitaksi olen kokenut säärystimien pukemisen ylle, siinä kun tuppaa jo lämmin tulemaan ilman lämmittelyjäkin. :D


Onko teillä käytössä kompressiosäärystimiä tai muita kompressiovaatteita? 
Onko niistä hyötyä?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti