torstai 23. huhtikuuta 2015

Mittanauha vai vaaka?

Aiemmin olen ollut laiska mittailemaan, vaa'alle kun on niin paljon helpompi pompata. Tosin tässä laihdutellessa olen huomannut että ei se vaaka totuuksia kerro, päinvastoin. Nytkin se väittää että 11 päivän aikana olen pudottanut VAIN 1 kilon, siis yhden! Mutta kun nappasin mittanauhan hyppysiini niin sepäs näyttää aivan eri lukemia mitä tuolloin 11 päivää sitten olen mittaillut. Vyötäröltä (navan kohdalta mitattun) olen kadottanut 4 senttiä pois! Paljon huikeampaa kuin tuo naurettava kilo. Vaikka tosin mittanauhallakaan ei täysin tule mielestäni vertailukelpoisia tuloksia, koska turvotus voi vaikuttaa asiaan (tai näin tämän itse päättelen?). Reiden paksuimmasta osasta olen saanut tiristettyä 2cm pois ja keskiosasta 2-3cm. Käsivarsi on pysynyt samana, samoin pohje. Takapuolen/lantion mitta on niin huikea etten sitä kehtaa edes julkisesti kertoa, mutta sen tajusin mitata vasta tänään.

Siinäpä ne kriittisimmät onkin: takapuoli, lantio, reidet ja vatsa. Onneksi edes vatsanahka pysyi minulla hyvänä raskaudesta huolimatta, mitä suuresti olen ihmetellyt koska reisiinhän olen raskausarpeni saanut jo teini-iässä. Itse olen syyttänyt lihasten kasvua (olen harrastanut taitoluistelua ja siinäpä päätyö on juuri reisillä), mutta voihan ne johtua teini-iän jälkeisestä lihoamisestakin. Voi että kuinka laiha olenkaan ollut ennen varhaisteiniksi saakka! Ja kuinka hölmö: A) koska luulin voivani syödä mitä vain lihoamatta, B) koska lopetin luistelun lukiokiireiden takia.


Mutta hyvältä näyttää, eikös? Tästä on hyvä jatkaa. Eiköhän tässä vauhtiin päästä kun tuloksia alkaa syntymään, hope so. Alempi kuva hieman hämää, koska siinä minulla on ryhti. Se ryhti jota pitäisi muistaa pitää yllä, mutta se helposti lössähtää, silloin tuohon ilmestyy semmoinen ihana (onneksi melko pieni) vatsaröllykkä. (Tämähän menee kohta jo ihan oman kropan mollaamiseksi, hyi hyi).


Nyt se on lähdettävä tekemään itselleni välipalaa ja siivoamaan. Tänään on haasteen lepopäivä, mutta pakkohan se oli lenkillä käydä. Käytiin koiran kanssa 45 minsan metsälenkki tihkusateessa ja tuulessa, kun isi ja tyttökin lähti vielä toisen automme rengashommiin. Harmikseni en saanut napattua lenkkiselfietä metsästä, koska rakas Jollani temppuili koko matkan ja huonommat hermot omaavana se olisi jo lentänyt metikköön! 

Nyt onkin hyvin aikaa keskittyä siivoamiseen lopun vapaapäivän. Huomenna jatkunee kuntoilut ennen iltavuoroa, vuorossa töitä vatsalihaksille! 


Ai niin, jos tätä blogiani joku jo lueskelee, niin..
kumpi teistä on parempi mittari: mittanauha vai vaaka?

2 kommenttia:

  1. Mittanauha etenkin jos normaalipainon sisällä pudottaa, vaaka taas silloin kun on oikeesti ylipainoa ja ne liikakilot pitää tiristää pois :) ite käytän nyt molempia, mutta en kyllä kovinkaan aktiivisesti laihduta. Kunhan loppuvuoteen mennessä ois raskauskilot poissa. Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieman on vielä matkaa painoindeksin mukaiseen normaalipainoon. Tällä hetkellä BMI näyttää 25,6. Mutta vaikka toi BMI väittääkin että olen (lievästi) lihava niin sit aina yrittää muistaa silti minkälaisten kilojen kanssa jotkut kamppailevat, oikeasti ylipainoiset.

      Poista