maanantai 3. elokuuta 2015

Lenkkipolkuni mun


Näitä polkuja tallatessa väkisinkin ihmettelen miten jotkut sanoo tätä kaupunkia "betonihelvetiksi" tai "Suomen Tshernobyliksi". Ehkä nuo ihmiset on sitten toljotelleet vain keskustaa ja jotain aseman seutua. Tähän postaukseen lätkin liudan kuvia mun kesäisiltä lenkkipolkujeni varsilta. Miltä näyttää noin niinku omasta mielestä?












Tässä kyläpahasessa me ollaan asuttu nyt kolmisen vuotta ja mukava paikka asua. Lenkkimaastot ja marjametsät on ihan kulman takana, ja silti keskustaan on vain joku pari kilsaa matkaa. Mun vakiolenkki on ollut ensin hiekkakentän ohi metsätielle (jonka varrella tönöttää muutama talo) ja siitä poiketen metsäpoluille. Tänään aamulla vedinkin lenkin toisinpäin, lähdin ensin kentän toiselta laidalta (minulle uudelle) metsäpolulle ja sieltä oman suuntavaiston varassa suunnistin tuonne metsätielle. Loppulenkki kulkikin sitä hiekkatietä + loppumatkan asfalttia pitkin jolloin loppulenkin pääsi kävelemään rivakammin. Pirun liukkaita nuo metsän juurakot näin sateiden jälkeen, ja mutaista, ja... mutta silti niin ihanaa. Toiseen suuntaan suunnistaessa löytyy toinen metsä pururatoineen. Rakastan metsässä lenkkeilyä ja tarpomista, paitsi talvella.




Siksi musta tuleekin lenkkeilyhirmu keväisin-kesäisin. Auringon paistaessa mieli tekee lenkille. Toisilla käy niin että kesä lannistaa urheiluinnon, mutta minulla käy toisinpäin. Mieli tekisi enemmän lenkeille kuin jaksaisi tai ehtisi. Tänään heräsin aamulla kahdeksaksi torille mansikkalaatikkoa hakemaan, väsyneenä ilman kahvia tai aamupalaa. Torin jälkeen auringon paistellessa puiden välistä lähdinkin hetken mielijohteesta tunnin lenkille (5km yhteensä, toki kuvailuunkin meni aikansa) ja kylläpä se piristikin oloa! Lounasajan jälkeen käytiin vielä lapsen kanssa uimahallissa polskimassa, ja nyt on mukavan rättipoikkiolo vaikka vain kannatteli lasta ja eteni altaassa kyykkytyyliin.

Mulla on nyt lomaa vielä tämä toka viikko jäljellä, mutta aikaa kuluu paljon siivoiluun ja synttärijärjestelyihin, sekä lapsen kanssa oleskeluun. Viime viikko menikin vähän löysemmissä merkeissä kun palauduin Meripäivistä, herkuteltiin, maalasin mm. keittiön pöydän, ynnä muuta pikkupuuhaa. Mulla kyllä riittäisi pidemmällekin lomalle tekemistä. Tosin kyllä jo tuo viikon eletty lomakin on tuntunut sopivan pitkältä. 

Ostinpa muuten nyt tuon Zonex-käsivarsikotelon Prismasta. Ainakin yhden lenkin
perusteella ihan ok. Hyvä juttu on kuulokkeille adapteri ja hyvin sujahti luuri koteloon.

Tässä on mun lenkkimaisemia silloin 5-6 vuotta takaperin,
ennen kaupungin vaihdosta... täällä ei oo merta, mut on järvi.

Tähän on kai hyvä lopettaa tämä postaus? Yli-innokas lenkkeilijä?
(Voi luoja tuota mun tukkaa kun yritän kasvattaa sitä takaisin pitkäksi...)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti